ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αθήνα  24 Νοεμβρίου 2020

Αρ. Πρωτ…/2020

Η θέση μας για την κρατική χρηματοδότηση της AEGEAN 

Σε συνέχεια προηγούμενων Ανακοινώσεών μας (28/5/2020 και 1/6/2020) και έπειτα από την χθεσινή εξαγγελία της κυβέρνησης για την χρηματοδότηση της AEGEAN θεωρούμε επιβεβλημένο να επαναλάβουμε την θέση μας. Πριν επαναδιατυπώσουμε, όμως, την θέση μας ξεκαθαρίζουμε δύο πράγματα. 

Πρώτον: δεν διακατεχόμαστε από εκδικητικές τάσεις κατά της AEGEAN για την κακόβουλη συμπεριφορά της απέναντι στην Ολυμπιακή Αεροπορία με τις συνεχείς καταγγελίες της στην Commission για παράνομες κρατικές ενισχύσεις και  αθέμιτο ανταγωνισμό, που οδήγησαν τελικά στο κλείσιμο της Ολυμπιακής. Αυτά τα γράψαμε αναλυτικά σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας (www.sae.org.gr) στις 28/5/2020.  

Δεύτερον: έτσι όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα το τοπίο στον χώρο των αερομεταφορών, λόγω της πανδημίας, η κρατική στήριξη κρίνεται ως αναπόφευκτη, αλλά με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις (π.χ αγορά μετοχών, εκπροσώπηση  στο Δ.Σ, προστασία των εργαζομένων), που θα διασφαλίζουν  τον έλεγχο του κράτους, έτσι ώστε να γνωρίζει από πρώτο χέρι τι γίνονται τα λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων. Εάν δεν συμβεί αυτό, θα  πληρώσουν, όπως γίνεται πάντα, τα σπασμένα αύριο οι Έλληνες φορολογούμενοι και τα λεφτά θα κάνουν ακόμη πλουσιότερους τους ήδη πλούσιους μετόχους της AEGEAN. Ευχόμαστε επί τη ευκαιρία να δούμε αύριο και άλλες εταιρίες να δραστηριοποιούνται στην χώρα μας προς όφελος του υγιούς ανταγωνισμού.

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Τρείς είναι οι εναλλακτικές λύσεις :

Το σύνολο της κρατικής χρηματοδότησης να αποτελέσει μετοχικό κεφάλαιο  της AEGEAN. Το κράτος μέτοχος θα έχει πλήρη δικαιώματα μετόχου.

Το σύνολο της κρατικής χρηματοδότησης να αποτελέσει μακροχρόνιο δάνειο με το χαμηλότερο επιτόκιο της αγοράς και 

ένας συνδυασμός των ανωτέρω προτάσεων.

Επισημαίνεται ότι και οι τρείς εναλλακτικές επιλογές είναι ρεαλιστικές, αφού:

-η πρώτη – επιλογή αγοράς των μετοχών από το κράτος- εφαρμόσθηκε ήδη από την Γερμανική κυβέρνηση, στη Lufthansa, αλλά με μειωμένα  δικαιώματα του κράτους-μετόχου. Όμως ο Γερμανικός αερομεταφορέας είναι ήδη εμμέσως πλην σαφώς κρατικός.

-η δεύτερη επιλογή – της κρατικής χρηματοδότησης υπό την μορφή μακροπροθέσμου δανείου εφαρμόσθηκε ήδη από την κυβέρνηση της Ν. Ζηλανδίας.

Μόνο με αυτούς τους όρους και προϋποθέσεις και εφόσον όλα τα αναφερόμενα εφαρμοστούν πιστά, διασφαλίζεται ότι η κρατική χρηματοδότηση της AEGEAN, δεν θα αποτελέσει το πρόσχημα, για την μετατροπή των χρημάτων των Ελλήνων φορολογουμένων, σε περιουσία των ιδιωτών-μετόχων της AEGEAN.

ΤΟ Δ.Σ  ΣΣ ΕΑΠΑΕ