Αθήνα 28 Μαΐου 2020
Αρ.Πρωτ. 6101/20
ΘΕΜΑ : Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ AEGEAN
Συνεχόμενα δημοσιεύματα φέρουν την Διοίκηση της Ιδιωτικής Αεροπορικής εταιρίας «Aegean», να «πιέζει» την Κυβέρνηση για την χρηματοδότηση της λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν από την επιδημία του κορονοϊού, κάτι που δεν το επιτρέπει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία θεωρώντας το αθέμιτο ανταγωνισμό. Άλλωστε δεν ξεχνάει κανείς τους «αγώνες» που έκανε η AEGEAN κατά της Ολυμπιακής Αεροπορίας, με τις συνεχείς καταγγελίες της επί σειρά ετών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αερομεταφορών στις Βρυξέλες για αθέμιτο ανταγωνισμό, λόγω κρατικών ενισχύσεων των Ελληνικών κυβερνήσεων, με απώτερο στόχο το κλείσιμο του Εθνικού Αερομεταφορέα της Χώρας, δηλαδή της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Σήμερα ζητάει από την φίλα προσκείμενη σε αυτήν κυβέρνηση που είναι εκείνη που έκλεισε την Ολυμπιακή Αεροπορία να επιδοτηθεί, κάτι για το οποίο κατήγγειλε την Ολυμπιακή χρόνια πριν, για να μην κηρύξει πτώχευση επικαλούμενη κρατική επιχορήγηση, αλλά όχι αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, έτσι ώστε με τα χρήματα των φορολογούμενων Ελλήνων να συνεχίσει την λειτουργία της.
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η μοναδική μονοπωλιακή αεροπορική εταιρία της Ελλάδος σήμερα η AEGEAN, αδυνατεί να εκτελέσει το πτητικό έργο της παγκόσμιας αναγνωρισμένης Ολυμπιακής Αεροπορίας των 5 ηπείρων και των 7 θαλασσών, το οποίο οραματίστηκε και έκανε πράξη ο αείμνηστος Αριστοτέλης Ωνάσης και συνέχισε με επιτυχία η Ενιαία Δημόσια και Κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία. Δηλαδή, να μπορεί να πετάει η AEGEAN, όπως πετούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία Αμερική, Καναδά, Νότια Αφρική, Ντουμπάι, Σιγκαπούρη, Μπανγκόκ, Μελβούρνη, Σύδνεϋ, Τόκυο και πολλούς άλλους σπουδαίους προορισμούς, τους οποίους πετάνε και εκμεταλλεύονται με μεγάλα κέρδη άλλες μεγάλες εταιρίες, μεταξύ των οποίων και η σύμμαχος της Αegean Lufthansa στην αεροπορική συμμαχία της Star Alliance, στην οποία ανήκει από το 2009 η AEGEAN.
Θα πρέπει να είμαστε πολύ αιθεροβάμονες για να ζητήσουμε από την σημερινή κυβέρνηση και τον υπουργό της κύριο Χατζηδάκη που έκλεισαν την Ολυμπιακή Αεροπορία αναβίωσή της. Ακόμη και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που η ιδεολογία της ταίριαζε με το όραμα αυτό δεν προχώρησε στην εκπλήρωσή του.
Τα πιστεύω μας είναι τα εξής:
Η κρατική χρηματοδότηση της Aegean θα είναι η δεύτερη χαριστική πράξη προς την Aegean μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και εφόσον δοθεί, πρέπει να έχει σκοπό να προστατέψει τους εργαζόμενους και τις θέσεις εργασίας ( ήδη από τον Μάρτιο το 70% του προσωπικού της έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα κάνοντας χρήση του σχετικού προγράμματος της κυβέρνησης. ) και όχι την κερδοφορία των Μετόχων της Εταιρείας. Η ενέργεια αυτή δίνει την δυνατότητα στην Διοίκηση της Aegean να αναλογισθεί την εχθρική στάση της απέναντι στην Ολυμπιακή Αεροπορία που σε ανάλογες περιπτώσεις πρώτο μέλημα της ήταν να την καταγγέλλει συνεχώς στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παράνομες ενισχύσεις και αθέμιτο ανταγωνισμό..
Η χώρα επιβάλλεται για λόγους εθνικού συμφέροντος, κοινωνικής πολιτικής με αεροπορική κάλυψη όλων των νησιών και του σημαντικού της γεωστρατηγικού ρόλου στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και επανασύνδεσης των σχέσεων με τον απόδημο Ελληνισμό των 12 εκατομμυρίων, να έχει ένα Δημόσιο Εθνικό Αερομεταφορέα, τον ρόλο του οποίου εκτέλεσε με επιτυχία επί δεκαετίες η Ολυμπιακή των 5 Ηπείρων και των 7 θαλασσών.
Τον ρόλο αυτό δεν μπορεί να τον εκτελέσει καμία Ιδιωτική Αεροπορική Αεροπορία και κανένας φίλα προσκείμενος στις κυβερνήσεις ιδιώτης. Μόνο το κράτος. Αυτή είναι η θέση μας!! Τον λόγο έχει η κυβέρνηση.
Το Δ.Σ. του ΣΣ ΕΑΠΑΕ